השפעת מידת מעורבות ההורים וסגנון ניהול של מנהל בית הספר על הישגיי התלמידים במתמטיקה בבתי ספר יסודיים לחינוך מיוחד המתמחים בהפרעות התנהגות
בתי הספר לחינוך מיוחד אלו דוגלים בצמצום הפערים של תלמידיהם ביחס למערכת החינוך הכוללת וביחס לבני גילם, טרם חזרתם אל מסגרות החינוך הרגילות. צמצום הפערים מלווה בקשיים רבים הן מצד התלמיד והן מצד בית הספר.
מחקר זה יבדוק את הקשר בין:
- מידת מעורבות הורים וסגנון ניהול של מנהל בית הספר לבין שיפור התפלגות ההישגים במתמטיקה של תלמידי החינוך המיוחד אשר לומדים בבתי ספר יסודיים המתמחים בהפרעות התנהגות, תוך פיקוח סטטיסטי על משתני רקע של תלמידים, פרופילים של מורים ומאפייני בית הספר.
- כן ייבדק הקשר בין מאפיני בית הספר, פרופילים של המורים ומשתני הרקע של התלמיד והשפעתם על מידת מעורבות ההורים ועל סגנון הניהול.
- וייבדק הקשר בין משתניי רקע של תלמידים, פרופילים של מורים ומאפייני בית הספר ובין שיפור התפלגות ההישגים במתמטיקה.
התלמידים שישתתפו במחקר הינם תלמידים הלומדים בבתי ספר יסודיים לחינוך מיוחד המתמחים בהפרעות התנהגות. התלמידים מתגוררים ביישובים שונים במרכז הארץ.
תוכן עניינים
- מבוא ……………………………………………………………………………………………………..3
- רקע תיאורטי ………………………………………………………………………………………4-10
- חינוך מיוחד …………………………………………………………………………………4
- הפרעות התנהגות ………………………………………………………………………..4-5
- הישגים במתמטיקה …………………………………………………………………….5-6
- סגנונות ניהול …………………………………………………………………………….6-7
- מעורבות הורים ………………………………………………………………………….7-8
- הקשר בין סגנון ניהול למעורבות הורים ……………………………………………8-9
- השפעת סגנון ניהול על הישגים במתמטיקה ………………………………………….9
- השפעת מעורבות ההורים על ההישגים במתמטיקה ………………………………..9
- הקשר בין מאפייני בית הספר להישגי התלמידים במתמטיקה ………………….10
- מטרת המחקר ……………………………………………………………………………………11-12
- רציונל ……………………………………………………………………………………….11
- מודל המחקר……………………………………………………………………………….11
- שאלות המחקר ……………………………………………………………………………12
- השערות המחקר…………………………………………………………………………..12
- מתודולוגיה ……………………………………………………………………………………….13-15
- המדגם ………………………………………………………………………………………13
- כלי המחקר ……………………………………………………………………………13-14
- שאלון משתני רקע …………………………………………………………13
- שאלון למדידת עמדות כלפי מעורבות הורים …………………………13
- שאלון למדידת מדיניותו של המנהל לגבי מעורבות הורים בבית ספרו …………………………………………………………………………14
- שאלון למדידת עמדות כלפי תחומים שונים של מעורבות הורים רצויה ומצויה ……………………………………………………………….14
- שאלון למדידת סגנון הניהול……………………………………………..14
- הליך …………………………………………………………………………………………15
- שיטות ניתוח הנתונים …………………………………………………………………..15
- מגבלות המחקר …………………………………………………………………………..15
- ביבליוגרפיה ………………………………………………………………………………………16-19
- נספחים