מרחב ומשמעות במיצגים של האמן אדריאן ווילר-רוחאס (Adrián Villar-Rojas)
עבודה זו בוחנת שני מיצגים של האמן אדריאן ווילר-רוחאס (Adrián Villar-Rojas), אמן ארגנטינאי בין זמננו, תחת שאלת המחקר: מהו הקשר והיחס בין המיצגים הללו לבין המרחב הסובב אותם וכיצד המרחב מייצר משמעות למיצגים?
עבודה זו באה לנתח את המיצגים של האמן רוחאס, את הקשר והיחס בין המיצגים הללו לבין המרחב הסובב אותם, וכיצד המרחב העוטף את היצירות מייצר משמעות למיצגים. רוחאס מתמקד בעבודותיו ביחסים בין המרחב לבין היצירה, וכל עבודותיו הם מיצגים מונומנטליים שנבנו במיוחד לאתר בו הם מתקיימים. ישנן יצירות אמנות רבות שנוצרו במיוחד להתקיים במרחב ספציפי מסיבות שונות, ואלו מוגדרות בניתוח האמנות כיצירות לאתר ספציפי (site-specific), מכוונות אתר (site-oriented) או קשורות לאתר (site-related). אלו יצירות היכולות להיות ממוקמות במרחב פתוח או בתוך חלל סגור, אך המשותף להן הוא שהן מתקיימות בקשר הדוק עם המרחב בו הם מוצגות. לעיתים המרחב המכיל את היצירות משתנה והופך להיות חלק מהתערוכה עצמה ולעיתים היוצר עושה שימוש בחלל או במאפיינים במרחב בכדי שיצרו שיח עם היצירה וידגישו היבטים מסויימים בה או אולי ימעיטו בערכם של היבטים אחרים.[1] באותו האופן רוחאס משתמש בסביבה בכל יצירותיו, ולמעשה בכל יצירה ומיצג הוא מבלה שבועות ארוכים באתר לפני שהוא מתחיל לעבוד על האובייקטים עצמם, מנתח את המרחב ורואה כיצד הוא מתקיים עם מושאי הצפייה של המבקרים….
תוכן עניינים
פרק 2: הקשר בין מרחב ומשמעות ביצירות אמנות בספרות תיאורטית.. 8
פרק 3: ניתוח הקשר בין מרחב ומשמעות במיצג "The Most Beautiful of All Mothers". 12
פרק 4: ניתוח הקשר בין מרחב ומשמעות במיצג "The Theater of Disappearance". 19